slowdown coffee

Voor koffiemerk Slowdown coffee heb ik een identiteit ontworpen. Slowdown coffee staat voor:
De tijd nemen om even lekker te relaxen en te genieten van een kopje koffie. Vandaar de pay-off
"Tijd voor koffie".

De opdrachtgever wilde graag
een 'retro' uitstraling geven aan het merk, dit omdat Slowdown coffee
op de oude ambachtelijke manier gemaakt wordt van ongemalen koffiebonen. Het logo oogt in eerste instantie modern, maar door gebruik van smalle dikke letters met sierlijke uiteinden krijgt het toch die 'retro' uitstraling.

De twee hoofdkleuren zijn donkerbruin en beige, doordat ik geen wit heb gebruikt ziet alles er wat ouder uit. Om het toch die gezellige jaren 50 sfeer te geven heb ik gebruik gemaakt van gekleurde patronen. Deze patronen waren vroeger veel te vinden in bijvoorbeeld: gordijnen, meubels en glas in lood. Elke smaak heeft zijn eigen patroon en kleurenpalet. Doordat de kleuren niet fel zijn maar juist wat flets, past het meer bij die tijd. De strakke illustratieve stijl wordt veel gecombineerd met moderne fotografie.